COLD MAILING czyli kampanie e-mailowe do baz B2B i B2C
Kampanie mailowe są jedne z najstarszych form marketingu internetowego. W roku 2022 wciąż mają się bardzo dobrze zwłaszcza przy szukaniu współpracy pomiędzy firmami. Kampanie mailingowe (min. cold mailing) polegają na wysłaniu dużej ilości ofert lub innych treści maili w krótkim czasie do dużej ilości adresatów. Dzięki nim możemy tanim kosztem sprawdzić zainteresowanie daną usługą lub produktem.
Posiadamy systemy obsługujące wysyłkę nawet 5000 maili (i więcej) w ciągu doby czego nie da się dokonać przez zwykłego konsumenta bez wykupionych narzędzi. Wysyłamy emaile do baz B2C i B2B. W razie nieposiadania przez klienta własnych baz, wykorzystamy własne lub sporządzimy indywidualnie na potrzeby klienta.
Proces cold mailingu
Cold email (zimny e-mail) – przekaz marketingowy, wykorzystujący technologię poczty elektronicznej. Cold mailing ma na celu przedstawienie swoich produktów lub usług klientom.
Przygotowanie bazy adresów mailingowej do której będzie prowadzona wysyłka e-maili.
Przygotowanie do wysyłki cold mailingu od strony technicznej.
Czyszczenie bazy mailingowej
Czyszczenie poczty e-mail
Oprócz wyczyszczenia bazy musimy zadbać też o odpowiedni serwer do wysyłki maili. Możemy to zrobić używając serwera klienta lub własnego. Nie używamy wysyłki mailowej z darmowych poczt! Darmowe poczty nie nadają się do wysyłki masowej. Po skonfigurowaniu poczty ustawiamy jak najwięcej zabezpieczeń, by poczta była jak najbardziej wiarygodna dla serwerów odbiorców. Powoduje to zmniejszenie trafialności do spamu. Sprawdzamy też czy IP nie zostało wrzucone na czarną listę, która skutecznie blokuje wszelkie maile od nadawcy, który wysyła maile i jest na tej liście. Jeżeli IP czegokolwiek jest na czarnej liście, to ręcznie usuwamy ją z czarnej listy. Ustawiamy na tyle ile to możliwe odpowiednie technologie typu DKIM, SPF, DMARC żeby zwiększyć skuteczność wysyłki. Zalecamy by poczta użyta była jak najstarsza, gdyż też wpływa to na dostarczalność cold mailingu. W przypadku nowo założonych kont pocztowych robimy „rozgrzewkę” poczty poprzez wymianę maili pomiędzy serwerami tych poczt, żeby dać impuls serwerowi, że poczta jest wiarygodna i wzmacniamy przez to jej skuteczność.
Dopiero po sprawdzeniu wszelkich technologicznych barier przechodzimy do dalszych etapów.
Przygotowanie kreacji czyli treść e-maila
Ustalamy z klientem czego dotyczy dana kampania mailowa. Może to być wysyłka typowo ofertowa lub pytająca dopiero odbiorców o zgodę na przesłanie informacji handlowych ze względu na RODO. Przykład treści maila zgodną z RODO poniżej:
W zależności od tego czego klient oczekuje wysyłamy dany rodzaj treści w mailu. Sama kreacja maila nie jest tak prosta, gdyż teksty mailowe zawierają wiele słów „pułapek”, które są często wychwytywane przez serwery poczt. Dlatego trzeba szukać różnych sposobów na ominięcie tych zakazanych słów w treści maila. Im dłuższy mail, tym więcej treści trzeba przerobić na taką, która nie będzie powodować wpadnięcie do spamu. Posiadamy narzędzia sprawdzające treść maila(filtry antyspamowe), więc dokładnie wiemy jak napisać maila, który będzie jak najbardziej skuteczny.
Wysyłka e-maili
Dopiero po przygotowaniu wszystkich powyższych procesów cold mailingu przechodzimy do wysyłki maili. Jeden pakiet wysyłki zawiera 1000 maili do sporządzonej bazy kontaktów e-mail.
Cena kampanii mailingowej
W przypadku, gdy klient posiada skonfigurowaną pocztę; sporządzoną i wyczyszczoną bazę; stworzoną gotową kreację, która jest poprawiona przez filtry antyspamowe koszt samej wysyłki wynosi 45 zł. Wszelkie prace przygotowawcze poza samą wysyłką (przygotowanie bazy, czyszczenie bazy i IP, konfiguracja poczty, tworzenie kreacji treści) przeliczane są do stawki godzinowej – 56,91 zł. Największa opłacalność mailingu jest po wykonaniu prac przygotowawczych, gdyż każde kolejne 1000 maili to tylko 45 zł. Zatem po pracach przygotowawczych kolejne wysyłki np. 10000 maili to koszt zaledwie 450zł netto. Taką tanią wysyłkę można kontynuować aż do wyczerpania się adresów w bazie.
Cennik
45 zł netto – wysyłka 1000 maili do sporządzonej bazy.
56,91 zł netto – jedna roboczogodzina dodatkowych prac przygotowawczych przy mailingu.