Przejdź do treści

COLD MAILING czyli kampania mailingowa do baz B2B i B2C

Kampania mailingowa jest jedną z najstarszych form marketingu internetowego. W roku 2022 wciąż mają się bardzo dobrze zwłaszcza przy szukaniu współpracy pomiędzy firmami. Kampania mailingowa (min. cold mailing) polega na wysłaniu dużej ilości ofert lub innych treści maili w krótkim czasie do dużej ilości adresatów. Dzięki nim możemy tanim kosztem sprawdzić zainteresowanie daną usługą lub produktem. 

Posiadamy systemy obsługujące wysyłkę nawet 5000 maili (i więcej) w ciągu doby czego nie da się dokonać przez zwykłego konsumenta bez wykupionych narzędzi. Wysyłamy emaile do baz B2C i B2B. W razie nieposiadania przez klienta własnych baz, wykorzystamy własne lub sporządzimy indywidualnie na potrzeby klienta.

 

cold mailing do baz B2B

Proces cold mailingu 

Czym jest cold mailing?
Cold email (zimny e-mail) – przekaz marketingowy, wykorzystujący technologię poczty elektronicznej. Cold mailing ma na celu przedstawienie swoich produktów lub usług klientom.
 
Kampania mailingowa – jak wygląda cały proces stworzenia kampanii mailingowej?

 

Przygotowanie bazy adresów mailingowej do której będzie prowadzona wysyłka e-maili.

Przeprowadzimy rozmowę z klientem, by poznać potrzeby klienta dla danej wysyłki mailingowej. Ustalimy przez to do kogo ma być wysyłka. Przeszukamy własną bazę kontaktów B2B w celu odnalezienia i pogrupowania odpowiednich kontaktów mailowych. W przypadku niewystarczającej ilości kontaktów, zdobędziemy nowe kontakty lub bazy kontaktów mailingowych. Jeżeli klient posiada własne bazy i wyraża zgodę na ich użycie, to ten proces będzie mniej czasochłonny oraz tańszy.
 

Przygotowanie do wysyłki cold mailingu od strony technicznej.

Czyszczenie bazy mailingowej
W tym etapie przeczyścimy bazę adresów mailowych z pułapek antyspamowych po to, żeby maile nie trafiały do nieaktualnych adresów. Jest to niezwykle istotne, gdyż wpływa to na ranking nadawcy, a to oznacza, że przez to kolejne maile z większym prawdopodobieństwem nie trafią do spamu. Dodatkowym atutem czyszczenia bazy mailingowej jest skrócenie czasu wysyłki oraz zlikwidowanie odbić miękkich i twardych, które też wpływają na ranking nadawcy. W przypadku długotrwałego stosowania mailingu do baz możemy dokładniej sprawdzić jakość kolejnych baz i skuteczniej wyeliminować przeszkadzające adresy w bazie mailingowej. Zatem im więcej wysłaliśmy maili do tej pory tym skuteczniej „czyścimy” bazy i tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wpadnięcia do spamu.

 

Czyszczenie poczty e-mail

Oprócz wyczyszczenia bazy musimy zadbać też o odpowiedni serwer do wysyłki maili. Możemy to zrobić używając serwera klienta lub własnego. Nie używamy wysyłki mailowej z darmowych poczt! Darmowe poczty nie nadają się do wysyłki masowej. Po skonfigurowaniu poczty ustawiamy jak najwięcej zabezpieczeń, by poczta była jak najbardziej wiarygodna dla serwerów odbiorców. Powoduje to zmniejszenie trafialności do spamu. Sprawdzamy też czy IP nie zostało wrzucone na czarną listę, która skutecznie blokuje wszelkie maile od nadawcy, który wysyła maile i jest na tej liście. Jeżeli IP czegokolwiek jest na czarnej liście, to ręcznie usuwamy ją z czarnej listy. Ustawiamy na tyle ile to możliwe odpowiednie technologie typu DKIM, SPF, DMARC żeby zwiększyć skuteczność wysyłki. Zalecamy by poczta użyta była jak najstarsza, gdyż też wpływa to na dostarczalność cold mailingu. W przypadku nowo założonych kont pocztowych robimy „rozgrzewkę” poczty poprzez wymianę maili pomiędzy serwerami tych poczt, żeby dać impuls serwerowi, że poczta jest wiarygodna i wzmacniamy przez to jej skuteczność.

Dopiero po sprawdzeniu wszelkich technologicznych barier przechodzimy do dalszych etapów.

Przygotowanie kreacji czyli treść e-maila

Ustalamy z klientem czego dotyczy dana kampania mailingowa. Może to być wysyłka typowo ofertowa lub pytająca dopiero odbiorców o zgodę na przesłanie informacji handlowych ze względu na RODO. Przykład treści maila zgodną z RODO poniżej:

Kampania mailingowa Treść maila zgodna z RODO

W zależności od tego czego klient oczekuje wysyłamy dany rodzaj treści w mailu. Sama kreacja maila nie jest tak prosta, gdyż teksty mailowe zawierają wiele słów „pułapek”, które są często wychwytywane przez serwery poczt. Dlatego trzeba szukać różnych sposobów na ominięcie tych zakazanych słów w treści maila. Im dłuższy mail, tym więcej treści trzeba przerobić na taką, która nie będzie powodować wpadnięcie do spamu. Posiadamy narzędzia sprawdzające treść maila(filtry antyspamowe), więc dokładnie wiemy jak napisać maila, który będzie jak najbardziej skuteczny.

Wysyłka e-maili

Dopiero po przygotowaniu wszystkich powyższych procesów cold mailingu przechodzimy do wysyłki maili. Jeden pakiet wysyłki zawiera 1000 maili do sporządzonej bazy kontaktów e-mail.

Cena kampanii mailingowej

W przypadku, gdy klient posiada skonfigurowaną pocztę; sporządzoną i wyczyszczoną bazę; stworzoną gotową kreację, która jest poprawiona przez filtry antyspamowe koszt samej wysyłki wynosi 45 zł. Wszelkie prace przygotowawcze poza samą wysyłką (przygotowanie bazy, czyszczenie bazy i IP, konfiguracja poczty, tworzenie kreacji treści) przeliczane są do stawki godzinowej – 56,91 zł. Największa opłacalność mailingu jest po wykonaniu prac przygotowawczych, gdyż każde kolejne 1000 maili to tylko 45 zł. Zatem po pracach przygotowawczych kolejne wysyłki np. 10000 maili to koszt zaledwie 450zł netto. Taką tanią wysyłkę można kontynuować aż do wyczerpania się adresów w bazie.

Cennik

45 zł netto – wysyłka 1000 maili do sporządzonej bazy. 

329,55 netto – konieczne prace przygotowawcze przy mailingu – jednorazowe założenie profilu firmy.